Sve ce biti uredu | Triglav.ba

Kućne popravke: Kako pronaći iskusnog majstora?

Ako niste vješti u kućnim majstorijama onda bi barem trebalo da znate koga da pozovete.

„Najbolji trenutak za promjenu radijatora je pet minuta prije nego što počne da curi“, savjetuje iskusni majstor. Nažalost, čak i najbolji stručnjaci ne mogu da predvide  kada mogu nastati kvarovi u kući ili stanu. A kvarovi kada se dogode uvijek, po pravilu, izazovu dodatne probleme.

Redovno održavanje može da spriječi mnoge kvarove, ali ne sve.

Moderni stambeni objekti omogućavaju kvalitetan boravak samo ukoliko svi sistemi rade kako bi trebalo. Dokle god se ne pojavi problem mi ni ne pretpostavljamo da se to može pokvariti. Zato je potrebno unaprijed razmišljati o redovnom održavanju, budući da pojedine popravke zahtijevaju dosta vremena.

Kada su u pitanju sistemi grijanja, najpogodnije vrijeme za redovni servis je odmah nakon sezone grijanja. Radovi na redovnom održavanju krova trebali bi da budu završeni prije početka jesenjih kiša, a održavanje prozora može da se uradi u bilo kojem periodu u toku godine. Iako vodovodne cijevi nije potrebno održavati svake godine, a ukoliko postoji potreba za tim najbolje bi bilo da se to uradi tokom ljetnjih mjeseci. Tokom eventualne popravke vodovodnih cijevi može se desiti da domaćinstvo ostane bez vode, a ipak je lakše kada se to desi ljeti nego zimi kada ostanete bez tople vode.

Šta možete popraviti sami, a kada je bolje da pozovete iskusnog majstora?

• Električne instalacije: Zamjena sijalice je jednostavan posao i to svako može da uradi. Međutim, ukoliko je osigurač „iskočio“, često je potrebno uraditi više od same zamjene. Najprije je potrebno saznati uzrok kvara, a za to je najsigurnije pozvati električara.

• Plinske instalacije: Otklanjanje nedostataka u instalacijama plina je posao koji svakako trebate prepustiti stručnjaku. Ukoliko osjetite miris karakterističan za plin, odmah otvorite prozore, zatvorite glavni priključak za plin, obavijestite komšiju o tome kao i distributera plina. Zabranjeno je paliti šibice, cigarete ili električne uređaje jer mala varnica može da izazove veliku eksploziju. Isto tako bi bilo dobro da isključite i električnu energiju.

• Vodovodni sistem: Ukoliko je začepljena česma ili odvod sudopera, taj problem možete i sami riješiti. Ostale, više zahtjevne, poslove kao što  je promjena lavaboa ili popravka ventila koji ne funkcioniše prepustite vodoinstalateru. Ukoliko dođe do izljeva vode odmah zatvorite glavni ventil za vodu. Ukoliko je voda došla u kontakt sa električnim instalacijama potrebno je da prekinete snabdijevanje električnom energijom.

• Sistem grijanja: Intervencije na sistemima za grijanje mogu obavljati samo profesionalci. Ukoliko ventil na radijatorima nije čvrsto zatvoren, možda će biti potrebno da se isprazni cijeli sistem grijanja ili da promijenite određeni dio na sistemu, a u stambenim zgradama je to veoma složen posao.

Kada je brzina bitna

Neki kvarovi se moraju odmah ili u što kraćem roku riješiti kako bi spriječili nastanak dalje štete, kao što je prokišnjavanje krova ili kvar na nekoj od instalacija. Često se ti kvarovi otklanjaju u dvije faze: hitna popravka koju je potrebno odmah izvršiti, a nakon toga je potrebno uraditi temeljnu popravku. Bez obzira koliko ste, ili niste, vješti u kućnim majstorijama, ove stvari morate znati u svakom momentu:

  • Gdje se nalazi glavni ventil za vodu i kako ga zatvoriti.
  • Gdje se nalaze glavni prekidač i osigurač za struju.
  • Gdje se nalazi ventil za dovod plina.

U stambenim zgradama, stanari obično ne znaju ili nemaju pristup pojedinim odvodima, zato su predsjednik kućnog savjeta, ili ukoliko zgrada ima kućnog majstora, prvi koje pozivate u hitnim slučajevima. Preporučujemo da imate zapisane kontakt brojeve ljudi koje pozivate u hitnim situacijama.

Kako pronaći iskusnog majstora?

Kvarovi, međutim, nisu toliko česti pa vjerovatno i nemate iskustva u pronalaženju iskusnog majstora koji treba da otkloni kvar. Gdje možete potražiti provjerenog majstora? Možda komšija, rođak ili prijatelj poznaju nekog, dok stanarima stambenih zgrada za popravke može da pomogne predsjednik kućnog savjeta.

Paketno osiguranje stana uključuje i asistenciju doma koja u jednoj godini osiguranja obezbjeđuje usluge za tri hitna slučaja. To su iznenadni i neočekivani događaji koji se dese u stanu, i bez hitnog preduzimanja mjera mogli bi da prouzrokuju dodatnu štetu.

Sa osiguranjem asistencije doma na raspolaganju su vam usluge:

  • instalatera kod kvarova na vodovodu ili kanalizaciji;
  • elektroinstalatera kod kvarova na električnim instalacijama;
  • instalatera kod kvarova na sistemu za grijanje;
  • stolara ili bravara kod oštećenja vrata ili prozora;
  • staklara pri razbijenim vanjskim staklima;

Ako se dogodi šteta, pružit ćemo vam pomoć i brzo i učinkovito rješavanje štete. Dovoljno je nazvati Asistencijski centar Triglav Osiguranja na 080 02 02 69.

Paketno osiguranje stana možete ugovoriti i online.

Autor: Matjaž Valenčič

Nezavisni ekspert za energetiku, koji dugi niz godina savjetuje građane u pogledu kvaliteta života, primjene obnovljivih izvora energije, povećanja energetske efikasnosti i smanjenja troškova. Profesionalni menadžer u zavodu ZaEnSvet – konsultantski zavod čija je misija podizanje kvaliteta života u oblasti održive gradnje, energetskog sertifikovanja zgrada i okruženja.