NOVEMBAR 2025
Neki dani u osiguranju počnu sasvim uobičajeno. Ali dođu i trenuci kada zastanemo, pogledamo se i kažemo: “Ovo još nismo doživjeli.” Pitali smo kolege iz našeg asistentnog centra i službe za otkrivanje prevara koji su im se slučajevi posebno urezali u sjećanje. Donosimo stvarne priče iz osiguravajuće prakse koje bi se lako mogle naći u scenariju napetog filma – od prevara, koje su nepoštena i kažnjiva djela, pa sve do traženja prečica i sretnih završetaka.
Procjenitelji u osiguranju ne procjenjuju štetu da bi komplikovali. Njihov posao je da osiguraju stručnu, tačnu i realnu procjenu nastalih oštećenja kako bi proces tekao pravično i u skladu s uslovima osiguranja.
Kvadratne rupe od grada
Tako je i naš procjenitelj došao da pregleda štetu nakon padavine grada (leda), ali je ubrzo primijetio da rupe na krovu imaju neobičan oblik. Detaljnijim pregledom, na krovu je pronašao čekić obložen bojom istom kao i krovni pokrov.
Kako kvadratni grad ne postoji, slučaj je prijavljen službi za sprečavanje prevara. Rezultat? Klijent je povukao svoj zahtjev, a događaj ostao kao jasan podsjetnik: “trikovi” u osiguranju rijetko donesu išta osim neprijatnosti.
Osiguravajuće kuće međusobno sarađuju u otkrivanju prevara, razmjenjuju podatke i rade s organima gonjenja. Iskustvo istražitelja, napredni IT alati i pažnja procjenitelja povećavaju vjerovatnoću otkrivanja prevara.

Anonimna prijava otkriva prevaru
Ponekad se prevara otkrije zahvaljujući nekom drugom. Ovaj put je grad zaista oštetio kuću, ali se vlasnik uplašio da šteta neće biti dovoljno velika za isplatu. Zato je pod ceradom, kojom je bio prekriven oštećeni krov, “dopunio” štetu. No, neko ga je snimio i snimak poslao našoj službi.
Budući da načelo zabrane obogaćivanja određuje da osiguranik može dobiti samo onoliko kolika je stvarna šteta, vlasnik je, suočen s dokazima, priznao djelo i povukao zahtjev.
Prevare u osiguranju se ne isplate jer imaju brojne negativne posljedice, kako za pojedinca tako i za sistem osiguranja. Svaki pokušaj može završiti odbijanjem isplate, povratom nepravedno primljenog novca pa čak i krivičnom prijavom. Osiguravatelj može u nekim slučajevima i prekinuti saradnju te onemogućiti sklapanje novih polisa.
Osim toga, prevare dugoročno povećavaju premije za sve jer uzrokuju visoke troškove osiguranju. Zato je važno prijavljivati sumnje na prevaru – time svi doprinosimo poštenijem osiguravajućem okruženju.
U Bosni i Hercegovini je za osiguravajuće prevare propisana zatvorska kazna od šest mjeseci do pet godina u zavisnosti od težine krivične prevare.
Bolja lekcija da zdravlje nije sredstvo za prevaru
Možda najdoslovnije bolan primjer je slučaj kada je služba za sprečavanje prevara otkrila osobe koje su, iz želje za osiguraninom, sebi nanosile povrede udarcima i sokom invazivne biljke divovskog štitonoše. Ta biljka u dodiru sa sunčevom svjetlošću izaziva plikove slične opekotinama.
Nekad mašta i želja za brzom zaradom odu predaleko, ali nijedna osiguranina ne bi trebala biti važnija od zdravlja. Ako vas neko pokuša nagovoriti na rizična djela – često su to namještene saobraćajne nesreće – nikada ne ugrožavajte svoje zdravlje, već prijavite sumnju na prevaru.
Takvi pokušaji mogu završiti pravim povredama, koje niko ne želi, ali i krivičnim postupcima, a ne zaradom.
Osiguranje počinje povjerenjem. A ako su prethodne priče pokazale šta se događa kada poštenje zakaže, slijede i one sa sretnim završetkom. Kada nas pozovete jer vam zaista treba pomoć, pružamo podršku, brzinu i pouzdanost.
Više o tome kako prepoznati i spriječiti prevare u osiguranju prikupili smo u našoj Bijeloj knjizi o prevarama – sveobuhvatnom vodiču koji otkriva najčešće obrasce prevara, napredne metode otkrivanja te praktične savjete za osiguranike i stručnjake. Njome želimo ojačati povjerenje i pokazati da je sprječavanje prevara zajednička odgovornost.
Kad pomoć stiže čamcem
Za našu ekipu ovo nije bio svakodnevni slučaj, ali dolazimo – kako god treba.
Jedna od “filmskijih” intervencija dogodila se tokom spašavanja putnika koji su, istražujući obalu kamperom, otišli predaleko. Kamper se “zaglavio” na uskoj stazi i nije bilo drugog rješenja osim pozvati pomoć. Ovoga puta asistencija nije stigla šlepom – već čamcem. Naravno, trebalo je “spasiti” i kamper. Kada pristup vozilom nije moguć, osiguranje često zatraži pomoć vatrogasaca ili se poveže s lokalnim službama.
Pouka njihove priče? Navigacija je sjajan pomoćnik, ali se tokom vožnje ipak vrijedi osloniti na zdrav razum. Pratite okolinu, a pri ugovaranju osiguranja ne zaboravite na asistenciju.

Noćna mora svakog roditelja
Ovo nije scena iz horora, nego stvarnost koja se može desiti svakom roditelju. Naš asistentni centar pozvala je mama koja je slučajno zaključala ključeve u autu – a u vozilu je ostalo i malo dijete. Panika. Asistencija je odmah organizirala pomoć, izvođač je odmah kontaktirao majku i vozilo je otključano bez ikakvih oštećenja u roku od 10 do 15 minuta.
Ključevi u moru
S automobilskim ključevima često nastaju problemi – tako smo primili i poziv da su ključevi završili u moru tokom vožnje trajektom. Šta sad?
Umjesto jedne vožnje trajektom, klijent je odradio dvije, ali ga je po iskrcanju čekalo zamjensko vozilo da se odmor može nastaviti, a šlep-služba prevezla je zaključani automobil kući.
Auto u Bledskom jezeru
Prije nekoliko godina, automobil bez vozača skliznuo je u Bledsko jezero. Vozač je zaboravio podići ručnu kočnicu, ostavio auto upaljen, i vozilo je samo krenulo preko ceste, trotoara i obale – završivši u jezeru. Tokom klizanja, auto je prešao i preko djevojke koja se sunčala na obali. Srećom, sve se završilo bez ozbiljnih povreda. Auto su morali izvući vatrogasci i ronioci.
Kraj dobar – sve dobro
Na putu s odmora, naše stranke čule su mjaukanje. Mislili su da im se čini. Nakon četiri sata vožnje, kad su stigli kući, mjaukanje je i dalje trajalo. Kako mačku nisu mogli naći, pozvali su asistenciju a ispod blatobrana otkriven je preplašeni mačak, živ i zdrav, kojem su na kraju dali i novi dom.
Trenutak nepažnje može izazvati veliku štetu. Ali ako imate ugovorenu asistenciju, i najneobičnije situacije mogu se završiti brzo i bez većih komplikacija.
Preuzeto sa: Sve bo: v redu




