Sve ce biti uredu | Triglav.ba

Kako osiguranje procijeni “totalku”

Procjenitelji pojašnjavaju proces procjene i isplate totalnih šteta.

“Šteta na mom automobilu je procijenjena kao totalna. Koliko će mi biti isplaćeno, da li popravka ili totalna šteta, šta je sa ostatkom oštećenog vozila, kako osiguravajuća kuća donosi odluku … ” Kada je riječ o totalnoj šteti, mnogo je pitanja, a različitih odgovora, mišljenja i iskustava ima koliko i sagovornika. Zato smo stručnjake iz ovog područja – naše procjenitelje, zamolili da nam objasne pojam totalne štete i sve dileme vezane za nju.

Prije svega da ukratko objasnimo da osiguravajuće društvo ne koristi termin totalka, već govori o procjeni (ekonomski) totalne štete,odnosno granici ekonomske opravdanosti popravke vozila.

Kada će se proglasiti ekonomski totalna šteta?

Definicija totalne štete je sljedeća: Ako je vrijednost osigurane stvari na dan nastanka štete, umanjene za vrijednost ostatka oštećenog vozila, manja od troškova popravke, iznos štete se određuje kao totalna šteta.

Totalna šteta se, znači, proglasi kada je trošak popravke tako veliki da popravka iz ekonomskih razloga nije opravdana.

U većini slučajeva do toga dođe ako su vozila starija, a njihova je tržišna vrijednost znatno pala. Cijena popravke i rezervnih dijelova može je brzo dostići ili čak premašiti. Bez obzira na starost automobila, prilikom popravke je potrebno ugraditi nove rezervne dijelove kojima cijena ne pada, čak i ako su namijenjeni za ugradnju u automobil star više godina.

Kako izračunati (ekonomski) totalnu štetu?

Procjenitelji na temelju utvrđenih parametara za obračun određuju vrijednost vozila na dan štete, procjenjuju vrijednost ostatka havarisanog vozila, a na bazi Audatex kalkulacije izračunavaju troškove popravke i izračunavaju odštetu – maksimalne troškove popravke vozila. Pri tome uzimaju u obzir pređene kilometre i druge parametre koji mogu utjecati na tržišnu vrijednost (npr. stanje vozila, investicijska ulaganja …).

U slučaju totalne štete, vozilo se tretira kao cjelina. Dodatna oprema utiče na tržišnu vrijednost, ali je ovaj utjecaj mali. Popust pri kupovini vozila ne utječe na utvrđivanje vrijednosti vozila u slučaju štetnog događaja, osim ako je to uzeto u obzir prilikom preuzimanja vozila u osiguranje (tj. osiguranje po dogovorenoj vrijednosti – po računu).

Pogledajmo primjer: Imali ste saobraćajnu nezgodu koju ste sami prouzrokovali. Vaš automobil nije u voznom stanju, a odštetu ćete tražiti po kasko osiguranju motornog vozila.

Automobil je prilikom kupovine koštao 32.650 KM. U trenutku štetnog događaja vozilo je vrijedilo samo 17.150 KM, a procijenjena vrijednost ostatka havarisanog vozila iznosi 6.850 KM. Procjena troškova opravke vašeg vozila je 13.400 KM. Stoga je procjenitelj procijenio da je nastala ekonomski totalna šteta i ponudilo vam iznos od 10.300 KM.

Šta možete učiniti?

Ako prihvatite prijedlog procjenitelja, potpisat ćete prijedlog Nagodbe. Dobit ćete ponuđeni iznos, što u ovom slučaju iznosi 10.300 KM. Možete sami popraviti vozilo, ili možete prodati ostatak havarisanog vozila koji ostaje vama.

Kao osiguranik uvijek imate (ne samo u slučaju totalne štete) mogućnost prigovora na ponuđenu vrijednosti odštete, a očekuje se da će prigovor biti osnovan. Možete podnijeti prigovor kod osiguravača ili iskoristiti mogućnost drugih pravnih puteva.

Što se događa s vašim vozilom?

Ostatak havarisanog vozila je vaš i osiguravajuće društvo ga nije obavezno preuzeti. Triglav Osiguranje (u dogovoru sa vama kao vlasnikom vozila) može vam ponuditi pomoć u prodaji vozila putem ugovornih servisa i drugih poslovnih partnera koji se bave ovim poslovima.

Više o određivanju visine štete i ostalim važnim odredbama osiguranja automobila možete pročitati u Uvjetima za kasko osiguranje motornih vozila koje ste dobili prilikom ugovaranja osiguranja.

Izvor: Vse bo v redu