Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i saveta za bezbrižnu svakodnevicu.

Sve ce biti u Redu | Triglav.ba

Automobilska asistencija: Prva pomoć na putu

Automobilska asistencija pomaže da se brzo izvučete iz nevolje zbog koje ste ostali na putu.

„Kako da Vam pomognemo?”, javlja mi se prijatan glas. Smiruje me dok ispred tržnog centra sjedim u autu punog prtljažnika koji ne može da se pokrene. Pričam nepovezano, ali me ipak razumiju. U Centru za pomoć su navikli na probleme. Tu su da ih riješe. Pa i moj. Interesuje me ko sve stoji iza tog glasa i šta je njihov posao.

Automobilska asistencija – dva broja su ključna

U potpunoj nevjerici, poslije neuspješnih pokušaja da pokrenem auto, trebalo mi je nekoliko minuta da se sjetim da imam osiguranje automobilske asistencije, koje sam zaključila prilikom ugovaranja obaveznog osiguranja od auto-odgovornosti.

Da ne tražite ako vam zatreba pomoć na putu, zapišite ili u mobilnom telefonu sačuvajte brojeve 080 02 02 69 (za pozive iz BiH) i +386 1 588 2960 (za pozive iz inostranstva).

Pošto nisam imala pojma šta nije u redu s mojim autom, počela sam operateru naširoko da objašnjavam o problemu koji je iskrsao.

Danas znam da to nisu ključne informacije. Operaterima Centra za pomoć prvenstveno je potreban broj polise osiguranja. Polisa pruža uvid u sve ključne informacije o osiguranju i, čim se dostavi njen broj, dalji rad je mnogo lakši.

Takođe je veoma važno da se dostavi što preciznija lokacija. Naročito ako se problem desio u inostranstvu. Kako kažu u Centru za pomoć, određeni izvođači radova uopšte ne žele da izađu na teren ako ne dobiju preciznu informaciju o lokaciji.

Jednim pozivom završite sve

Operateri pokušavaju da osiguranika što manje opterećuju. Zbog toga žele da sve bitne detalje razjasne već tokom prvog poziva, koji bi trebalo da traje do minut i po kako ne bi bili potrebni dalji razgovori.

Podatke o vašem predmetu operater unosi u poseban program, koji nudi izbor saradnika najbližih vašoj lokaciji. Pre nego što izabere i preda narudžbinu izvođaču radova, operater provjerava koliko će vremena biti potrebno da majstor dođe do vas, ili traži onog koji može najbrže da stigne.

Može da se desi da najbliži izvođač radova nema na raspolaganju odgovarajuću opremu ili da mu je potrebno više vremena nego što je procenjeno, da zamjensko vozilo nije odgovarajuće itd. Zbog ovakvih situacija osiguranik će možda morati malo duže da sačeka. Međutim, operateri se trude da nalog izvođaču radova daju u roku kraćem od 5 minuta.

Šta se dešava u Centru za pomoć?

Centar za pomoć dnevno rješava više od 120 predmeta. Većina klijenata se javlja zbog problema na putu, kao što su, na primjer:

  • probušena guma,
  • šlepovanje nepokretnog vozila koje je ozbiljnije oštećeno u saobraćajnoj nezgodi,
  • nestanak goriva u rezervoaru itd.

Za 10 godina posredstvom Triglav Assistance uspješno je riješeno više od 400.000 problema na putevima.

Iskusni operateri kažu da su to uglavnom rutinski slučajevi koji se brzo rješavaju. Korisnik u prosjeku čeka četrdesetak minuta na pomoć.

Naravno da postoje slučajevi u kojima se nešto zakomplikuje. Posebni problemi nastaju ako se pokvari kamper ili vozilo koje prevozi puno robe, odnosno prtljaga. U takvim slučajevima teško je obezbjediti adekvatno šlepovanje i voditi računa o svim stvarima, jer nisu sve šlep službe opremljene vozilima odgovarajućeg kapaciteta, te može da se desi da klijent duže čeka na pomoć na putu.

„Pomaže ako je osiguranik voljan da sarađuje. Uprkos višegodišnjem iskustvu, ovaj posao zahtjeva snalažljivost. Pogotovo kada su u pitanju problemi nastali u inostranstvu i kada za klijente moramo da organizujemo i smještaj. Mnogo brže možemo da riješimo problem ako sam klijent predloži gdje da nađe smještaj”, naglašavaju zaposleni u Centru za pomoć.

A šta ako se niko ne javi?

Naročito ljeti, kada je na putevima mnogo vozila, a samim tim i više problematičnih situacija, može da se desi da morate da sačekate slobodnog operatera.

Većina poziva u centru detektuje se ponedeljkom i petkom ujutru i u popodnevnim časovima, kada su vozači na putu ka poslu ili ka kući. Mnogo poziva bilježi se i poslije praznika i tokom prvog snijega

U Centru su svjesni ovih problema i trude se da svima što pre obezbede pomoć na putu. Ali ako se odmah ne odazovu jer su zauzeti rješavanjem drugog slučaja, vaš poziv je svakako zabilježen. Čim jedan od operatera bude slobodan, pozvaće.

Pomoć ipak stiže brzo

Po obavljenom pozivu čekala sam da pomoć stigne. Činilo mi se da čekam beskonačno dugo, ali istina je da su došli veoma brzo, za manje od pola sata.

Uspjela sam da popravim svoje vozilo kod ovlašćenog servisera, kao i da na proslavu stignem na vrijeme.

A šta ako vam se auto pokvari u inostranstvu?

Ako vam se auto pokvari u inostranstvu, šlep služba će procjeniti koja vrsta popravke će biti potrebna. U slučaju većih kvarova ili oštećenja, čija popravka traje duže, operateri organizuju prevoz vozila do Srbije u skladu sa uslovima, dok se manje popravke vrše u obližnjoj ovlašćenoj servisnoj stanici.

Inga Batur

Autor brojnih tekstova na sajtu Sve će biti u redu i bloga o porodičnim putovanjima.

TEST BANNER

Ne propustite!

Izbor najnovijih priča i saveta za bezbrižnu svakodnevicu.

Prijava na newsletter