Želite da prodate svoje vozilo po najboljoj mogući cijeni i bez komplikacija? Ovim savjetima pomažemo vam da prevaziđete sve sumnje i potencijalne zamke.
Došlo je vrijeme da se rastanete od svog vijernog četvorotočkaša. Da biste bili sigurni da ste i vi i novi vlasnik zadovoljni, pristupite ovom procesu opremljeni informacijama šta sve treba da se uradi prije nego što se automobil konačno proda.
1. Procjenite vrijednost automobila i odredite cijenu
Svaki automobil vrijedi onoliko koliko je kupac spreman da plati za njega. Insistiranje na visokoj cijeni zato što imate lijepe uspomene na svog četvorotočkaša i što vam je dobro služio, nažalost, nema mnogo smisla ako zbog toga automobil mjesecima stoji u dvorištu. Pretražite onlajn-prodavnice i prodajne salone polovnih vozila i saznajte kakvu cenu imaju na tržištu isti modeli vozila iste godine proizvodnje. Realno procjenite stanje svog automobila i odredite cijenu. Ako imate imalo prodajnih vještina i trgovačke spretnosti, cijena može biti malo viša, a ako želite da vozilo prodate što prije, onda malo niža.
2. Pripremite dobar oglas za automobil
Prilikom pripreme oglasa za prodaju polovnog vozila istaknite njegove prednosti. Odlično očuvan, održavan, prvi vlasnik, redovno servisiran – sve su to izrazi koji pomažu, pod uslovom da su istiniti. Navedite podatke koji idu u korist prodaje, ali uvek korektno i pošteno. Ne prikrivajte moguće probleme, već pažljivo i detaljno opišite sve prednosti i dodatnu opremu. Na primer: toliko ste se navikli na kameru za vožnju unazad ili automatsko otvaranje prtljažnika sa senzorom da više ne možete da zamislite automobil bez ove opreme, ali za kupca to može biti nadogradnja u odnosu na njegovo trenutno vozilo.
Potrudite se i oko fotografija. Ne stavljajte ljepotana baš ispred trošne fasade najbližeg javnog parkirališta. Potražite atraktivne kadrove, iskoristite dobro osvetljenje, fotografišite spoljašnjost i unutrašnjost automobila. Naravno, prije toga ga dobro i temeljno operite.
Takođe, ako ste kod prve tačke ogorčeno uzviknuli: „Hej, moj auto je poseban, čak ima i ime, i vozio me je oko sveta!”, onda to svakako možete navesti na duhovit način u oglasu. Pazite samo da to zaista bude zabavan, a ne samo tužan pokušaj nekoga ko želi da se otarasi sasvim običnog vozila.
3. Odlučite gdje ćete objaviti oglas
Do najvećeg broja potencijalnih kupaca dolaze specijalizovani veb-portali za prodaju automobila. Tamo možete jednostavno opisati sve karakteristike koje su već navedene u obrascu, a naravno uz to dodajte i fotografije vozila. Prednost je što će takav oglas vidjeti zaista mnogo ljudi.
Nedostatak objavljivanja oglasa na veb-portalu za prodaju polovnih vozila su posrednici, koji će pokušati da spuste cenu daleko ispod realne. Ponekad se među navodnim zainteresovanim osobama nađe i neki prevarant. Ako vam se javi neko ko bi kupio automobil a da ga nije vidio, i pri tome vas zamoli i traži da mu pre uplate kupoprodajne cijene uplatite neki novac za „manipulativne troškove” ili „garanciju za transport”, to je znak za uzbunu.
Alternativa specijalizovanim portalima su društvene mreže. Teren za prodaju možete isprobati na društvenim mrežama Facebook ili Instagram – možda već postoji neko u vašem krugu prijatelja i poznanika ko traži auto kao što je vaš. Ovo će učiniti prodaju bržom i lakšom.
4. Kako pripremiti auto za gledanje?
Ozbiljan kupac će želeti prvo da vidi automobil pre nego što se odluči da ga kupi. Šta je vaš zadatak? Pripremite se za posjetu i gledanje – pri tome mislimo na vozilo i na vas same. Razumljivo je da auto mora biti čist i da je omogućen uvid u servisnu knjižicu, iz koje se vidi spisak popravki. Vi se takođe pripremite za pitanja vezana za automobil koja bi mogla da interesuju kupca: koliko godina ga vozite, da li je ikada bilo problema i slično. Računajte na različite pristupe, prijeme i želje zainteresovanih. Razmislite unaprijed da li ste spremni da spustite cijenu i za koliko.
5. Kako sprovesti formalni postupak kupoprodaje i prenos vlasništva automobila?
Kada, kao fizičko lice, nađete kupca za svoj automobil, najpre treba da sastavite kupoprodajni ugovor i zajedno s kupcem, ovjerite ga kod javnog notara. Za sastavljanje kupoprodajnog ugovora i ovjeru kod notara neophodna dokumenta su: lična karta kupca, lična karta prodavca i saobraćajna dozvola. Ugovor mora da sadrži podatke o prodavcu i kupcu, podatke o vozilu i cijeni vozila, a može da sadrži i klauzule da se vozilo prodaje u viđenom stanju i da sve dodatne troškove snosi kupac.
Ako je kupac iz drugog registarskog područja, potrebno je da tablice odjavite u mjestu izdavanja registarskih tablica. Nakon odjave vozila (ukoliko je odjava bila potrebna), kupac će u nadležnoj Policijskoj upravi izvršiti promjenu vlasništva, za šta mu je potrebna poništena stara saobraćajna dozvola, kupopordajni ugovor s potvrdom o plaćenom porezu, lična karta, stara polisa osiguranja i uplata za administrativnu taksu i novu saobraćajnu dozvolu.
Ukoliko ste za automobil koji ste prodali imali kasko osiguranje koje ste platili unaprijed, a pod uslovom da niste imali štetu, možete da se javite svojoj osiguravajućoj kući i tražite povraćaj dijela novca od datuma prenosa vlasništva.
Samostalno ili uz pomoć iskusnih trgovaca
Uz prethodnu pripremu, možete bez problema i komplikacija stići do kraja puta koji se naziva uspješna prodaja polovnog automobila. Ali nismo svi rođeni da budemo prodavci. Ako shvatite da se previše mučite ili razmišljate ili nemate pregovaračke vještine, postoji još jedna mogućnost: prodaju polovnog vozila možete prepustiti trgovcima ili auto-kućama / prodajnim salonima automobila, koji će za vas srediti sve formalne postupke.
Izvor: Vse bo v redu.